Az egy évvel korábbi időszakhoz képest a zöldségek és gyümölcsök forgalma 6% feletti mértékben nőtt az olasz kiskereskedelemben.

A NielsenIQ által készített State of Mass Consumer Goods in Italy című tanulmány az olasz családok fogyasztási és vásárlási szokásainak alakulását elemzi 2024 májusára vonatkozóan, és fő megállapítása, hogy a teljes kiskereskedelmi forgalom 9,5 milliárd eurót tesz ki: ez +2,7%-os növekedést jelent 2023 azonos hónapjához képest, ami a 2024 áprilisi értékhez képest pedig +0,8%-os emelkedést jelent. Az élelmiszer ágazatban a forgalom értéke +2%-os növekedést mutat az egy évvel korábbi időszakhoz képest, az értékesített volumen pedig 2,4%-kal bővült, ami az árak 0,4%-os reálértékben számolt csökkenését jelenti.

Május hónapban a 2023-hoz képest a jelentős növekedést felmutató termékkörök közül a legjelentősebbek a haltermékek +12,1%-os értékbeli és 20,6%-os volumenbeli növekedéssel, ezt követik a gyümölcs- és zöldségtermékek +6%-os értékbeli és +6,7%-os mennyiségbeli növekedéssel. Általánosságban elmondható, hogy az értékesített mennyiségek tekintetében minden ágazatban pozitív tendencia figyelhető meg.

A frisspiaci termékek forgalma az összes értékesítési csatornán növekedést mutat, kivéve a hipermarketeket (-0,3%). Az ágazaton belül a legdinamikusabban növekvő termékkategóriák közül a gyümölcsök és zöldségek +6,7%-kal az első helyen állnak, közvetlenül utánuk következnek a kenyér- és péksütemények valamint a tésztafélék (+5,5%).

A cikkhez szemlézett írások:

Consumi, a maggio ripresa dei volumi

Kapcsolódó cikkek:

Németország: májusban rekord gyümölcsárak, magas zöldségárak a boltokban

Olaszország: gyenge évet zárt tavaly a gyümölcságazat