A GfK fogyasztói indexe szerint júniusban a tavalyinál 9%-kal kevesebb friss gyümölcsöt vásároltak a németek.
A GfK piackutató adatai szerint Németországban 9%-kal kevesebb friss gyümölcsöt vásároltak a fogyasztók júniusban az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. Ebben a kategóriában a 8-9% körüli infláció hatása nem jelentkezik: az átlagár csak 2%-kal emelkedett, így a forgalom is elmarad a tavalyitól. A kategóriába tartozó termékek árai között nagy a szórás, például a dinnye átlagára két számjegyű emelkedést mutatott, de a forgalom így is 10%-kal maradt el a tavalyitól, és a csonthéjasok árbevétel is 5%-kal csökkent. Hasonló visszaesés jellemzi 2022. első félévét (-8%), különösen az egzotikus gyümölcsöknél nagy a visszaesés (-14%).
A friss zöldségeknél június hónapban mennyiségben 7%-os, értékben 9%-os a csökkenés, de az első félév egészében 10% feletti mértékben esett vissza mind a volumen, mind az árbevétel. Az infláció ellenére csak a paradicsom ára nőtt jelentős mértékben (+12%), ami árbevételben 1%-os növekedést jelentett a jóval kisebb értékesített volumen (-10%) mellett.
A cikkhez szemlézett írások:
GfK Consumer Index: Deutliches Absatz- und Umsatzminus im ersten Halbjahr 2022
Kapcsolódó cikkek:
Németország: a vásárlók 90%-a tart újabb élelmiszer-áremelkedésektől
Németország: az energiaadók csökkentését szorgalmazza a BGA
Németország: a gázellátás biztosítását kéri a hűtő- és fagyasztóágazat
Németország: az általános drágulás közepette csökkent a gyümölcsök ára