A szokásos február eleji időpontot a járványhelyzet miatt későbbre tolva végül április 5-én kezdődött meg Berlinben a világ legnagyobb zöldség-gyümölcságazati kiállítása, a Fruit Logistica. Az óvatosság továbbra is jellemzi a rendezvényt, ami a látogatók és a kiállítók számának visszaesésében mutatkozik meg. A szervezők szerint azonban az a lényeg, hogy két év virtuális közvetítés után végre ismét személyesen találkozhatnak a szektor képviselői, még ha kevesebben vannak is a szokásosnál. A FruitVeB szubjektív képes helyszíni beszámolója következik Berlinből.
A februári időpont esetében szokásos hó, fagypont alatti hőmérséklet, metsző szél és kígyózó sorok élménycsomagból április 5-ére csak a szél maradt, a havat eső, a fagyot hideg, a sorokat pedig elszórtan szállingózó vendégek váltották fel. Legalábbis a járvány előtti években kizárt, hogy a délelőtti órákban ilyen képet készíthettünk volna a kiállítás főbejáratáról.
A rendezvényt azonban így sem kell félteni, idén is több mint 2000 kiállító érkezett 88 országból. A Fruit Logistica nem kevesebb mint 27, egyenként futballpálya méretű csarnokában a szervezők igyekeznek országok szerint csoportosítani a kiállítókat, de a nagyobb cégek külön is kiállítanak. Általában az egy régióból érkező államok egy helyre, vagy legalábbis egymáshoz közel kerülnek, így alakulnak ki például dél-amerikai vagy afrikai csarnokok. A sors persze szeszélyes, így fordulhatott elő, hogy derék lengyel barátaink standját tőlünk nagyon távol, Korea és Thaiföld közé suvasztották be a gondos szervezők. A magyar standon több hazai cég képviseltette magát gombától-bodzáig, és köszönhetően annak, hogy a korábbi években Magyarország mindig ott volt a rendezvényen, központi helyre került a takaros magyar stand.
Mint feljebb említettük a kiállításon egyszerre van jelen az érdekesen kavargó nemzeti vonulat és a kőkemény üzleti vonal is. A nagyobb ágazati szereplőnek számító országok, mint például Hollandia, Franciaország, Spanyolország vagy Olaszország külön csarnokot kapnak, de a globálisan tevékenykedő, multinacionális óriáscégek közül is találunk olyat, amelynek standja majdnem fél csarnoknyi méretű. Következzen pár kép a dél- és közép-amerikai csarnokból az egyes országokkal.
És most jöjjön az európai és globális szinten is meghatározó országok közül néhány, akik annyi kiállítót hoztak, hogy külön csarnokot kaptak a rendezőktől.
Az egyes országok mellett az óriáscégek is képviseltették magukat, általában üzleti jelentőségüknek megfelelő hatalmas standokkal.
Innovációs verseny
A Fruit Logistica minden évben innovációs versenyt hirdet, amelynek fődíját a látogatók szavazatai alapján adják oda a győztesnek. Az idei 10 jelöltről külön cikkben számoltunk be (Fruit Logistica 2022: az innovációs verseny jelöltjei), az alábbi képen pedig a 2019-es díj nyertese a Jingold látható, amely immár saját standot kapott az olasz csarnokban.
Az idén február 7-én, csütörtökön 14:30-kor hirdetik ki a győztest, és erről az innovatív termékről bővebben is írunk majd.