Az utóbbi években jelentős növekedésnek indult a dióültetvények területe Spanyolországban: míg 2005-ben még csak 7700 hektáros, 2020-ban már 14000 hektár körüli termőterületet regisztráltak. És ez a trend tovább folytatódik Francisco Caballero, a Nueces de España elnöke szerint. Ez a 2017-ben alapított egyesület a spanyol dió termelésének és marketingjének erősítésével foglalkozik mind a belföldi, mind a nemzetközi piacokon. „Az utóbbi években számottevően bővült a termőterület, az új ültetvények között néhány 500 hektárosnál nagyobbat is találunk. Ezek az ültetvények 4-5 éven belül termőre fordulnak, ezért a spanyol diótermesztés volumene jelentősen növekedni fog.” A Fepex dió és pekándió ágazati bizottsága az új ültetvények belépése miatt már az idei évre is 30%-os termésnövekedést prognosztizált, bár a 2020-as év kedvezőtlen időjárása miatt kifejezetten alacsony bázishoz képest. Egyelőre nagy a bizonytalanság az értékesítést illetően, mivel még a tavalyi termésből is bőven maradtak átmenő készletek a COVID-19 miatti logisztikai nehézségek következtében. Caballero további nehézséget lát a nemzetközi piacokon amiatt, hogy a spanyol dió árban biztosan nem fog tudni versenyre kelni a hagyományos nagy termelő országokkal szemben USA és Chile), viszont reményt adhat, hogy a spanyol dió jelentős részét organikus termékként (biodió) sikerül értékesíteni. Pont a spanyol dió megkülönböztető tulajdonságainak hangsúlyozása és az egészséges termék fogyasztásának növelése a Nueces de España fő feladata, ezért a minőségi szabványok egységesítésével közös márka alapításán gondolkodnak a helyi termelőkkel. „Szerencsénk, hogy a dió megfelelő körülmények között akár egy évig is eltárolható, így más termékekhez képest több időnk van értékesíteni és piaci réseket keresni. Reménykeltő továbbá, hogy a diófák termőidőszaka 40-50 év, és a fogyasztás világszerte növekvő trendet mutat.”