Mint arról korábbi cikkeinkben beszámoltunk, Franciaország és Spanyolország is záros határidőn belül betiltja a műanyag csomagolóanyagok használatát számos zöldségféle és gyümölcs esetében (kivételt képeznek a nagyon érzékeny termékek), illetve piackutatási adatok szerint egyre több fogyasztónál fontos szempont a fenntarthatóság. Ezt a trendet követve fejlesztett ki együttműködés keretében ehető csomagolást snack uborkákra a Liquidseal (kígyóuborkára már korábban kidolgoztak egy ilyen bevonatot) és a legnagyobb európai uborkamag-nemesítő Rijk Zwaan. Európában az eltarthatóságot meghosszabbító, ehető bevonatok használata egyelőre nem szabályos, ilyet jelenleg csak virágoknál és nem ehető héjú gyümölcsöknél alkalmaznak, ám az Egyesült Államokban és több más piacon már ehető héjú kertészeti termékeknél is engedélyezett ez a megoldás. A láthatatlan csomagolás költsége hasonló nagyságrendben mozog, mint a zsugorfólia vagy a műanyag dobozok ára, a csomagolóüzemeknek egy speciális szóróberendezéssel kell rendelkezniük a bevonat felviteléhez.

Nem a Liquidseal az egyetlen cég, amely ilyen fejlesztésekbe kezdett, 2020-ban az izraeli Sufresca start-up már a műanyag csomagolóanyagok kiváltása érdekében hasonló projektet indított, és tavaly be is mutatott egy láthatatlan, korlátozottan légáteresztő, ehető bevonatot koktélparadicsomra, uborkára és mangóra. A Sufresca szerint a termékek eltarthatósága akár több héttel is meghosszabbítható. Az eltarthatóság kulcskérdés az élelmiszerhulladék mennyiségének csökkentésében is, mivel a FAO becslései szerint a globálisan megtermelt élelmiszerkészlet egyharmada a kukában végzi. A frisspiaci termékek ehető bevonatainak fejlesztése komplikált folyamat, mivel az egyes zöldségek és gyümölcsök héjának kémiai összetétele és fizikai szerkezete jelentős eltéréseket mutat, légzésintenzitásukról és víztartalmukról már nem is beszélve, tehát az a bevonat, ami például paprikán jól működik, avokádó vagy őszibarack esetében már nem biztos, hogy alkalmazható.