Hollandia az EU második legnagyobb gyümölcsexportőre, bár exportjának jelentős része a tengerentúlról származó gyümölcsök reexportja.

A GroentenFruit Huis gyümölcstermesztő és -forgalmazó vállalat nemrég jelentette be, hogy a közeljövőben a gyümölcstermesztés és -export gyorsított fejlesztését tűzte ki célul.

freshplaza.com szerint a bogyós gyümölcsök felfuttatására fordított kiadásaikat az elmúlt öt évben 77 százalékkal emelték. A vállalat – többek között almát és körtét – ázsiai országokba is exportál, s legfontosabb piacának Kínát tekinti. Fontos célország továbbá Németország, Lengyelország és Anglia.

A vállalatnak az elmúlt öt évben bogyós gyümölcsökből közel 30 százalékkal többet sikerült eladnia.

Almában Hollandiának nehéz versenyezni a nagy európai termelőkkel (Franciaországgal és Lengyelországgal), de az elmúlt években bogyós gyümölcsökből közel 30 százalékkal többet sikerült eladnia. Az export sikeressége részben annak is köszönhető, hogy a málnára fordított kiadásai az öt évvel korábbinak a 12-szeresét tették ki.

A témával kapcsolatban bővebben itt olvashat.

https://www.freshplaza.com/article/9090344/dutch-spend-on-soft-fruit-increased-by-77-in-five-years/