Mint korábban beszámoltunk róla, Spanyolországot követően Franciaország 2022. január 1-től sokféle zöldség és gyümölcs esetében betiltja a műanyag csomagolóanyagok használatát a műanyaghulladékok mennyiségének csökkentése érdekében. A francia Interfel már korábban kritizálta az igen rövid áttérési határidővel meghozott döntést, és most az európai ernyőszervezet, a Freshfel Europe is nyilatkozott az ügyben. Philippe Binard, a Freshfel elnöke levélben fordult hat európai biztoshoz, hogy kezdeményezzenek párbeszédet a határidő meghosszabbítására. Több dolgot is kifogásol a szervezet, mivel megítélésük szerint a jogszabály olyan célokat is veszélyeztet, mint a „Farm to Fork” stratégia vagy az élelmiszerpazarlás csökkentése. Ráadásul míg Franciaországban a műanyag csomagolóanyagok forgalomból történő kivonásának általános határideje 2040, addig a zöldségek és gyümölcsök esetében némiképp érthetetlen a 2022. január 1-jei bevezetés (csak néhány különösen érzékeny, sérülékeny termék kapott részleges mentességet 2026-ig). Más élelmiszerekre ez a határidő nem vonatkozik, ami hátrányos helyzetbe hozza az ágazatot, részint a költségek növekedése miatt, részben pedig azért, mert a jogszabály még az újrahasznosítható műanyagok alkalmazásának lehetőségét sem ajánlja fel alternatívaként. A tilalom ráadásul az árukon lévő nem komposztálható öntapadós címkékre is vonatkozik, de jelenleg nincs olyan cég, amelyik nagy mennyiségben tudna ilyen címkéket szállítani a friss termékekhez. Ez azt is jelenti, hogy a francia fogyasztókhoz nem jutnának el olyan lényeges információk, mint az eredet, a márka, a földrajzi árujelzés vagy a „bio” jelölés. Az első ilyen címkék, matricák a kereskedelemben értelmezhető mennyiségben legkorábban 2022 végén kerülhetnének forgalomba a jelenlegi helyzet alapján. De kissé zavarosak a címkézésre vonatkozó egyéb előírások is, például a francia áruk kaphatnak hagyományos címkét, ha külföldre szállítják őket, de a Franciaországba behozott importtételeket már az új, lebomló matricákkal kellene ellátni.