2017. augusztus 17-20. között, immár 26. alkalommal került megrendezésre az ország egyik legnagyobb agrár rendezvénye, a Farmer Expo Nemzetközi Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakkiállítás. Az Expo évek óta a leglátogatottabb szakmai kiállítások közé tartozik, melyet először 1992. szeptemberében rendezett meg a V-Trade Kiállítások Kft. A kiállításnak minden évben Debrecen ad otthont. A rendezvény 4 napján összesen 17 000 m2 alapterületen a Böszörményi úti Campus várta a 300 kiállítót és a több, mint 30 000 látogatót.
Az esemény egyik célja az volt, hogy helyszínt biztosítson szakmai találkozókra és üzleti megbeszélésekre. A kiállítóknak alkalmuk nyílt arra, hogy megismertessék legújabb termékeiket a kiérkező érdeklődőkkel. A kiállítás teret adott a közvetlenül mezőgazdasági termeléssel foglalkozóknak, illetve az ehhez a területhez kapcsolódó szolgáltatásoknak, tevékenységeknek is. Az Expo programja évről évre olyan eseményekkel bővül, mint a szakmai rendezvények, amelyek az egyes, a mezőgazdaság szűkebb területein tevékenykedő szakemberek számára biztosítanak helyszínt a találkozásra, mutatnak be új kutatási eredményeket és cserélnek tapasztalatokat. Ilyen esemény a 2006. évben indult a ORTICO Zöldség-Gyümölcs Kertészeti Szakkiállítás, amely hiánypótló jelleggel a kertészeti ágazat számára biztosít átfogó szakmai fórumot. A kiállítás első két napján a szakmai konferenciáké volt a főszerep, ezt követően a tájékozódás és nézelődés kötötte le a látogatókat.
A kiállítás további célja, hogy a termelő vagy feldolgozó közvetlenül a fogyasztóval tudja megismertetni termékét és győzhesse meg annak pozitív tulajdonságairól. Így alakulhat ki a bizalom termelő és fogyasztó között, hiszen egy-egy ilyen rendezvény alkalmával a személyes találkozás során akár további együttműködések is születhetnek. A rendezvény sokszínűségét jelzi, hogy a számos mezőgazdasági gép bemutatása mellett, a látogatók akár innovatív élelmiszerekkel is megismerkedhettek.
A szakmai konferencián túl nagy és interaktív standdal képviseltette magát a Szabolcsi és Szatmári Alma, mely az ÉKASZ Alma Terméktanács, a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, továbbá kilenc olyan termelői szervezet (TÉSZ) összefogásával jött létre, melyek több ezer almatermelő gazdát képviselnek. A stand – mely elnyerte az Expo leginformatívabb standja díjat – létrehozásának célja az ízletes, kiváló és egykoron világhírű szabolcsi alma és almatermékek népszerűsítése. Hasonló súllyal képviseltette magát dél-alföldi TÉSZ-ek összefogásával a dél-alföldi zöldség is. Ennek jeles terméke volt a Szentesi Paprika, melyet – a Hortico Termékdíjban részesülő – Délalföldi Kertészek Szövetkezete hozott magával.
Az összesen 100 m2-es standon a közönség körében igen népszerű kóstoltatás zajlott, ahol az almaszelet és a ropogós almachips mellett a látogatók megkóstolhatták a friss almalevet is, továbbá megismerkedhettek a zöldségek széles választékával, köztük olyan kuriózumokkal, mint a sárgahúsú görögdinnye. A zöldségek és gyümölcsök kóstoltatása, népszerűsítése része a FruitVeB közösségi marketingprogramjának. A 3×3 program népszerűsítésével itt is az volt a cél, hogy a gyermekek és szüleik megismerjék a zöldségek és gyümölcsök jótékony hatásait, és nap mint nap fogyasszák azokat. Mivel több látogató családdal együtt érkezett, így a stand lehetőséget nyújtott arra, hogy amíg a szülők nézelődnek, addig a gyermekek kedvükre játszhassanak a kialakított gyermeksarokban. Itt minden gyermek megtalálta a számára tökéletes játékot, ugyanis lehetett gyurmázni, rajzolni és színezni, nyakláncot készíteni, illetve csillámtetoválást kapni, természetesen mindent a zöldségek és gyümölcsök jegyében. A stand körüli teendőkben, illetve a kóstoltatásban öt hostess vett részt, emellett további öt ember felelt a stand operatív működtetéséért, a hostessek irányításáért, a játszósarok ötletekkel való feltöltéséért, valamint a stand dizájnjának megalkotásáért.