A FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.-vel közösen szervezett „Innováció a magyar zöldség-gyümölcs termékpályán” című konferencia célja volt olyan innovatív termékek és eljárások bemutatása, amelyekkel a magyar termelők még sikeresebben jelenhetnek meg a hazai és nemzetközi piacokon. Az előadások mellett termékek bemutatására és kóstolására is lehetőség nyílt, így a résztvevők a helyszínen saját maguk is megismerkedhettek a termékekkel.
Az igen nagy érdeklődés mellett megrendezett konferenciát megnyitó Daróczi László, az AMC ügyvezetője köszöntőjében elmondta, hogy folyamatosan fokozódó időhiány miatt a fogyasztók előnyben részesítik a kényelmi termékeket, így markánsan növekszik a kereslet a minőségi, hazai alapanyagokból, magas hozzáadott értékkel készült termékek iránt. Ez a magyar élelmiszeripar egyik kitörési pontja is lehet, amelyben óriási szerepe van a korszerű, modern, innovatív élelmiszer feldolgozási technológiák alkalmazásának is.
A házigazda képviseletében Ledó Ferenc, a FruitVeB elnöke köszöntőjében rámutatott arra, hogy a nemzetközi és hazai piacokon folyó verseny a magyarországi termelőket is arra sarkallja, hogy olyan innovatív zöldség-gyümölcs termékekkel jelenjenek meg, amelyek feldolgozottsága a kor követelményeinek megfelelőek.
A Szent István Egyetem Budai Campusán első alkalommal megrendezett konferencián a termelők, feldolgozók és kereskedők egyaránt képviseltették magukat. A délelőtti program során a Szatmári Ízek Kft. biotermékeit Gulácsi Mihály ügyvezető, a Freshday Kft. termékeit Kürti András, míg a Sió Eckes Kft. Gondos Gazda frissen préselt termékeit Südiné Harmati Mariann mutatta be. A termékbemutatóval egybekötött kóstoltatás után Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnökasszonya az „Okostányér” elveket ismertette, majd a programot Kálmán András, a FruitVeB Kereskedelmi Főbizottságának Elnökének „Az innováció jelentősége a friss zöldség-gyümölcs kereskedelemben” című előadása zárta.