A FRUIT LOGISTICA a globális gyümölcskereskedelem legnagyobb kiállítása, amely 2018. február 7-9. között Berlinben került megrendezésre.

A kiállításon több mint 80 ország 3100 kiállítója mutatta be termékeit, szolgáltatásait és a teljes értékláncot átfogó technológiai megoldásait. A rendezvényen 130 országból érkező vásárlók és üzleti látogatók vettek részt, ők a kiállítók elképesztően színes palettájának köszönhetően rengeteg lehetőség közül válogathattak. Idén már az új, 26-os csarnok is a kiállítás rendelkezésére állt, ahol a friss élelmiszerek logisztikájával kapcsolatos termékek és megoldások kaptak helyet. A magyar stand a 21-es csarnokban kapott helyet, az Afrikából és Latin-Amerikából érkező termelők a szomszédos csarnokban mutatkozhattak be.

A friss zöldségek és gyümölcsök piaca egyre globálisabbá, egyre sűrűbb hálózattá válik. Ez nagy hatást gyakorol arra, hogyan jut el a friss termék a termelés helyéről a célállomásig. A zöldség-gyümölcs ellátási lánc folyamatos átalakulásban van, melyet az új piacok felbukkanása és a fogyasztói igények változása időről időre folyamatosan átformál. Az ellátási lánc szereplői – a termelőktől a kiskereskedőkig – folyamatosan próbálnak növekedni. Erőfeszítéseik közös jellemzője a nagyobb hatékonyságra törekvés; ezt a trendet a technológia gyors fejlődése is segíti. A zöldség-gyümölcskereskedelem esetében a fejlesztés három területen jelentős: hűtési lánc logisztika és technológia, az online kiskereskedelem felemelkedése és az élelmiszerekkel kapcsolatos szolgáltatások.

A zöldség-gyümölcs ágazat szempontjából rendkívül fontos a rendezvény, mert átfogó képet nyújt a legújabb innovációkról, a legújabb termékekről és szolgáltatásokról. 2018-ban az AMC közösségi standján a FruitVeB révén 4 TÉSZ önálló kiállítóként, valamint 77 fő látogatóként vett részt a kiállításon.

A magyar standon látványkonyha is üzemelt, így ínycsiklandó gasztronómiai élményeken keresztül kóstolhatták meg a hazai zöldségeket és gyümölcsöket az érdeklődők. A főzéshez és a dekorációhoz a nyers zöldség- és gyümölcs alapanyagokat a FruitVeB biztosította.

A rendezvény a magyar kiállítók számára sikeresen végződött, ígéretes üzletek köttettek külföldi partnerekkel, valamint a hazai kapcsolatok is szorosabbra fűződhettek, így segítve a további együttműködéseket.

Mi a véleményed?

Tovább az eszköztárra