A 2021-es, számos rendkívüli körülménnyel nehezített évben (megnövekedett szállítási költségek, szállítókonténer-hiány, Brexit, koronavírus-járvány) is 1%-kal nőtt a holland zöldség-gyümölcs export értéke a GroentenFruit Huis ernyőszervezet adatai szerint. A 13,1 milliárd eurós kivitel 95%-a európai országokba irányult, és míg a friss gyümölcsök exportjának értéke a 2020-as szinten maradt, a friss zöldségeké csaknem 2%-kal nőtt. Továbbra is Németország a hollandok legjelentősebb partnere (4,9 milliárd euró), a képzeletbeli dobogó másik két fokára pedig Belgium (1,2 milliárd euró) és az Egyesült Királyság (1,1 milliárd euró) állhat fel. A friss zöldségek és gyümölcsök exportja Belgium felé 7%-os növekedést mutatott, míg az Egyesült Királyságba szállított áru értéke 12%-kal csökkent. Szintén a GroentenFruit Huis adatai szerint a koronavírus-járvány második évében 3%-kal nőtt Hollandiában a belföldi zöldség-gyümölcs fogyasztás. A háztartások által vásárolt vagy rendelt, otthon fogyasztott mennyiség 3%-os emelkedést mutatott, ám a házon kívül, vendéglátóipari egységekben fogyasztott volumen 2%-os növekedésével elmaradt a várakozásoktól. Az ernyőszervezet szerint a járvány alatt az egészséges táplálkozás szerepe, jelentősége megnőtt Hollandiában, ez az otthoni fogyasztás növekedésének oka, viszont a lezárások miatt a vásárlók időszakosan nem járhattak vendéglőkbe. Így fordulhatott elő, hogy 2020-as bázishoz képest a 2%-os növekedés jól mutat ugyan, de a 2019-es HORECA volumenhez képest ez még mindig 40% körüli visszaesést jelent.