A fenti kép sajnos nem illusztráció: Angliában több szupermarket pultjain is kartonpapírra nyomtatott zöldségek és gyümölcsök jelentek meg az igazi termékek helyett. Ennek legfőbb oka a munkaerőhiány. Tehergépjármű-vezetőkből már több hónapja annyira kevés van, hogy a kormány komolyan fontolgatja a hadsereg állományának ideiglenes „kölcsönbe adását”, de a legfrissebb hírek szerint a gazdaságokban nincs elég szedő, a feldolgozóüzemekben pedig a csomagolási munkákra nem találnak embert. Korábban probléma volt az is, hogy a kikötőkbe nem érkezett elegendő áru a tengeri szállítások drágulása és a hajók feltorlódása miatt – ez megoldódni látszik, viszont a bejövő termékeket nincs aki elszállítsa a boltok polcaira. A Guardian beszámolója szerint a zöldséghiány nem csak egy adott láncot érint, zöldségek és gyümölcsök rányomtatott képeivel jelentek meg kartondobozok a Tesco és a Sainsbury’s pultjain több városban is. A hagyományos, nagy alapterületű szupermarketek, főleg a Tesco, az Asda és a Sainsbury’s, ahol körülbelül 40 ezer féle terméket kínáltak a vásárlóknak, az utóbbi pár hónapban erőteljesen szűkíteni kezdte a kiállított termékek körét annak érdekében, hogy hatékonyságot növeljen, és erős árcsökkentéssel vehesse fel a harcot a kisebb, hozzávetőlegesen 3 ezer féle terméket forgalmazó diszkontokkal szemben, mint amilyen az Aldi vagy a Lidl.