Idén szeptember 14-15. között Valenciában kerül megrendezésre a 23. AECOC Zöldség-Gyümölcs Konferencia, melyen az ágazat értékláncában részt vevő összes szereplő, a termelőktől az értékesítőkig hagyományosan képviseltetni szokta magát. Az idei rendezvény fő témája a koronavírus-járvány alatti zöldség-gyümölcs értékesítések alakulásának elemzése, illetve a pandémiát követő kihívások feltárása lesz. A nyitónapon Ignacio Biedma, a Nielsen vezető elemzője tart előadást a különböző zöldség- és gyümölcskategóriák értékesítésének COVID-19 járvány alatti változásáról, valamint az idei évben valószínűsíthető piaci mozgásokról. Az helyzetképet Marta Munne, az AECOC elemzője egészíti ki, aki azokról a trendekről beszél majd, amelyek a leginkább jellemzőek volt a fogyasztási szokások megváltozására a világjárvány időszaka alatt, illetve bemutatja azokat az új tényezőket, amelyek a legnagyobb hatást gyakorolták a vásárlói döntésekre. A további előadások fő témája a kommunikáció lesz: a Platano de Canarias elnöke, Sergio Caceres például arról beszél majd, hogyan fogalmazzunk meg jól differenciált zöldség-gyümölcs marketingüzeneteket egy amúgy is telített kommunikációs környezetben. A konferencia második napján a fenntarthatóságé lesz a főszerep, az előadások a csomagolás (elsősorban a műanyagok felhasználása), valamint a környezettudatos vásárlói elvárásoknak történő megfelelés témakörében hangzanak el. A rendezvényt Daniel Ramon, az Archer Daniels Midland (ADM) táplálkozási és egészségügyi K+F divíziójának alelnöke zárja előadásával, melyben azt a témát járja körül, hogyan válhat az élelmiszeripar jelentős szereplővé a globális fenyegetések, például a klímaváltozás vagy az új betegségek, járványok megelőzésében és megakadályozásában.