Számos európai országhoz hasonlóan már Lengyelországban is nagy problémát okoz a hivatásos sofőrök hiánya. Tovább mélyíti a problémát, hogy mivel a szakma megbecsültsége igen alacsony, a fiatalok nem is jelentkeznek gépkocsivezetőnek, és a jelenlegi állomány nagy része is nyugdíj közeli korban van, vagy már eleve visszafoglalkoztatott nyugdíjas. Sok esetben előfordul ezért, hogy a sofőrök túlterheltek, a törvényes pihenési idők be nem tartására utasítják őket, munkakörülményeik távolról sem ideálisak. Jerzy Gębski, az Enterprise Logistics egyik vezetője szerint a politika érdemben hosszú ideje nem is foglalkozott a kérdéssel, pedig a 2019-es becslésekhez képest 20%-kal nőtt az idei évben a be nem töltött gépkocsivezetői állások száma. Különösen az interneten leadott rendelések korában igen fontos lenne a termékek zökkenőmentes kiszállítása, a gazdaság vérkeringésének biztosítása. Az egyik nagy probléma a szakképzési rendszer megváltoztatása, de ma már olyan súlyos a helyzet, hogy ázsiai sofőröket próbálnak alkalmazni, és különféle kedvezményekkel, ösztönzőkkel szeretnék növelni számukat. Ez a folyamat már tart egy ideje, de az ázsiai gépkocsivezetők száma még nem jelentős.
Select Page