Gerald Böse (a Koelnmesse GmbH elnök vezérigazgatója) szerint a kiállítás minden eddiginél jobban látta el a „jövőbemutatás” funkcióját, a különböző nemzetek képviselői itt tárgyalták az élelmiszer egészére ható stratégiai döntéseiket, új megoldásokat és koncepciókat mutattak be az élelmiszeripar globális kihívásaira vonatkozóan.
Az előzőek mellett az ANUGA kiállítás, mint know-how szolgáltató, új és folyamatos tendenciákat mutatott be. Ide tartoztak például (a teljesség igénye nélkül) a növényi alapú húspótló termékek, borsón, favababon vagy rovarokon alapuló alternatív fehérjetermékek és kenderből készült, újraértelmezett termékvariánsok. Ezen túlmenően az olyan témák, mint a mentesség kérdése, a vegán, a bio, a halal és a kóser étkezés és élelmiszeripar szintén fontos szerepet kaptak.
A FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács már-már szokásossá vált magas színvonalú szervezésében 11 TÉSZ, 42 tagjának részvételét tette lehetővé az idei ANUGA kiállításon. A résztvevők idén sem csalódtak, a kollégák egybehangzó véleménye, hogy érdemes részt venni az eseményen az információgyűjtés, a világ élelmiszeripari tendenciáinak megismerése és a kapcsolatépítés miatt egyaránt. Ahhoz, hogy a magyar élelmiszeripar – ezen belül a kertészet, illetve a kertészeti alapanyagokra épülő feldolgozóipar – csak akkor lehet sikeres a világ-, illetve az EU piacain, ha ismerjük ezen piacok felépülését, a meghatározó szereplőket, illetve azokat a tendenciákat, amelyre a jövőben mindannyiunknak fel kell készülnünk.
A kiállításról további információk az alábbi honlapon érhetőek el:
https://www.anuga.com/
Galéria: