A Fresh Del Monte újítása az eddigi tapasztalatok szerint sikeres, a próbaüzem után több szupermarketben is bevezetését tervezik.

Franciaországban a Fresh Del Monte bemutatta BOB-ot, egy barátságos és interaktív robotot, amelyet szupermarketekben használ a zöldség-gyümölcs részlegek forgalmának élénkítésére. Az újítás jelenleg az Intermarché Gif-sur-Yvette üzletében működik, ahol prémium egzotikus gyümölcsök látványos kiállítása, kóstolópult promóterrel, UHD képernyőkön futó Del Monte farmbemutatók, valamint a vásárlókkal kapcsolatot teremtő BOB robot alkotják a teljes marketing csomagot. BOB, a robot egyben egy nyereményjátékot is népszerűsít, amelynek fődíja egy dubaji utazás, a Walt Disney legújabb filmje, a Zootopia 2 megjelenésének alkalmából.  

A vállalat közleménye szerint a kezdeményezés sikere bizonyítja, hogy a frissáru-részlegek esetében is lehetséges és hatékony az innováció. BOB képes végigjárni az üzletet a zöldség-gyümölcs részlegtől egészen a bejáratig és a pénztárig. Mozgása és aktivitása alapján különböző üzeneteket közvetít: megálláskor, haladás közben vagy interakció során más-más módon szólítja meg a vásárlókat. Arra ösztönzi őket, hogy vegyenek banánt vagy ananászt a kocsijából, és így csatlakozzanak a nyereményjátékhoz.  

Az újítás az eddigi tapasztalatok szerint nagy sikert aratott, a vásárlók, az üzlet és a szélesebb közönség egyaránt pozitívan fogadta. A cél, hogy a kezdeményezést a jövőben más európai országokban is bevezessék. 

A cikkhez szemlézett írások:

Fresh Del Monte launches robot that interacts with shoppers